بدهی اسپانیا ركورد شكن شد
نوشته شده توسط : amatrack

رسانه ها در حالی از این میزان با عنوان 'تاریخی' یاد می كنند كه بدهی اسپانیا در یك سال اخیر رشد بی سابقه ای یافته و میزان آن از 6/63 درصد تولید ناخالص داخلی در سال گذشته، اكنون به 72.1 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است.

بر پایه گزارش هفته نامه فرانسوی 'نوول اوبسرواتور '، این رقم با توجه به ادامه روند افزایش بدهی اسپانیا در طول سال 2012 می تواند تا پایان سال جاری میلادی به 79 درصد تولید ناخالص داخلی اسپانیا برسد.

این گزارش با بیان اینكه بدهی های اسپانیا از سه ماه نخست سال 2008 میلادی تاكنون روندی صعودی طی كرده، افزود: طرح كمك به بانك های اسپانیایی كه چندروز پیش به تصویب شركای اقتصادی این كشور در منطقه یورو رسید، نمی تواند بحران بدهی های مادرید را حل كند.

همچنین گفته می شود، حتی اگر بسته نجات مالی 100 میلیارد یورویی اروپا برای كمك به بانك های اسپانیا نیز در اختیار مادرید قرار گیرد، میزان بدهی های عمومی اسپانیا 10 درصددیگر افزایش خواهد یافت.

به این ترتیب، ممكن است اسپانیا با دریافت این وام در دور باطلی وام گیری گرفتار شود. از سوی دیگر فروش اوراق قرضه این كشور با مشكل رو به رو شده است، زیرا بی اعتمادی سرمایه گذاران به توان اقتصادی یك كشور در عمل به تعهدات مالی، تمایل به خرید اوراق قرضه بلند مدت را پایین می آورد.

مترجمام ** 9053**1516





:: برچسب‌ها: اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: